het heerlijke leven - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu het heerlijke leven - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu

het heerlijke leven

Door: sabine89

Blijf op de hoogte en volg Sabine

12 Maart 2011 | Thailand, Ko Lanta

Lieve dames en heren, meisjes en jongens, vriendjes en vriendinnetjes en onbekende.

Sorry dat ik zo lang niets heb geschreven, maar we waren uitermate druk, dat snappen jullie natuurlijk wel! Hier een korte update;)
Na mijn vorige verhaal is er een hoop gebeurd.
We moesten Thailand uit vanwege het visa van kris dus trokken we per trein en ferry naar Langkawi, Maleisië.
Hier vonden we na een uur met onze backpacks een hotelkamer voor een nacht en de volgende dag gingen we naar een enorm relaxed hostel.
Het leven in Langkawi(2 weken lang) ging ongeveer zo:
opstaan om ongeveer 12 of 13 uur..ontbijtje scoren bij een restaurant waar alleen maar relnichten werken..om vervolgens rond een uur of 2/half 3 op het strand onder de palmbomen te genieten van de zon en het warme zeewater waar ook de kwallen heerlijk ronddobberde. Natuurlijk durfde mijn liefste zus het water niet in vanwege deze vriendelijke kwallen…
Na ons avondeten trokken we ons terug voor een powernapje en gingen we naar de babylonbar waar we onder het genot van coctails,bier en een goed gesprek onze avonden vulden. Daarna ging ik naar de Sunba met mijn nieuwe vrienden want mijn grote zus..wou niet mee helaas…ik had daar de grootste lol!
Na ons geweldige leven in langkawi zaten we in het vliegtuig te huilen omdat we naar Kuala lumpur gingen. We sliepen bij mensen die kris had leren kennen en ook al had geslapen..het is echt een briljant huis…er wonen 7 jongens die allemaal graag muziek maken (en hier ook van willen en soms ook kunnen leven)..en soms kom je binnen en ligt er weer iemand op de grond te slapen..kijkt niemand raar van op, behalve ik haha
Toen we in Kuala lumpur aankwamen was het de eerste avond al meteen chinees Nieuwjaar en werden we opgehaald om samen met ejam, apit en bye een biertje te doen. Dit liep redelijk uit de hand en na een aantal torens bier verkaste we naar de irish pub next door om daar met zijn allen 2 flessen wiskey leeg te lurken. Het was super gezellig die avond.
Daarnaast hadden kris en ik zin om te zwemmen in een gewoon zwembad (jawel met chloor en al). Wij met de taxi ernaar toe om onze baantjes te trekken en vervolgens krijgen we complimenten van het Maleisische jeugdteam dat we zo mooi zwemmen. En krijgen we van iedereen adviezen waar we heen moeten gaan.
Na een aantal dagen kwam Ejam op het briljante idee om naar Malaka te gaan. Dit is een stad waar vroeger (heel lang geleden) de Nederlanders waren. Zij waren er helemaal weg van maar kris en ik dachten wat moeten we hier… dus wij ejam een sms gestuurd en zeggen dat we terug naar Kuala lumpur komen..zegt die NEEE blijf daar want het is zo mooi bij nacht.
Het was ook de waarheid. Kris en ik in de avond met een verschrikkelijke rondvaartboot door malaka en er stond enorm hard muziek aan..mijn god waar waren we beland.
Volgende dag terug gegaan naar Kuala lumpur en daar nog een nachtje gebleven.
Daarna vertrokken kris en ik met het vliegtuig naar borneo waar we eerst een dokter hebben bezocht voor mij mond en klauwzeer…ik kreeg een antibiotica kuurtje en een crème en nog wat papayapillen tegen de zwelling, tevens gaf deze vriendelijke dokter nog een recept over hoe je het lekkerst gerechten met papaya kon maken..jamjam..helaas niet uitgeprobeerd..sorry dok;)
In borneo zijn we naar een nationaal park geweest met 2 finse wijfen, 1 nederlandse gekko en 2 engelse meiden..super gaaf met apen en dikke vette mieren en heerlijk zweterig weer en jawel jullie raden het al… ook de zweetsnor was weer aanwezig.
We zijn ook nog naar de grootste krokodillenfarm van Maleisië geweest..enig als je er van houdt..maar wij houden er niet van hihi. Ook hebben we nog heel cultureel het sarawak cultural village bezocht en de longhouses..hierin wonen ongeveer 100 families..en het moet heel ouderwets zijn, maar helaas heeft de Maleisische regering al deze longhouses aggregaten gegeven, zodat nu overal dikke lcd-tv aan de muur hangen, achja moet kunnen he.
Na dit weekje borneo zijn we weer teruggegaan naar Kuala lumpur, want tsja zoals misschien wel bekend. Wij misten onze vrienden wel. Daar weer aangekomen was er meteen die avond een bbq voor een van de vriendinnen. Lekker eten,gezelligheid,gekheid en natuurlijk de muziek ;)
Tevens was boi aanwezig, deze computer nerd is heel goed in het hacken van wachtwoorden van internetverbindingen, dus hij liep door het huis met een laptop met antennes eraan waar je u tegen zegt, te hilarisch.
ook kwam ik er achter toen ik naar bed wilde gaan dat er iemand in mijn bed lag..dus toen moest ik opzoek naar een nieuw bed..gelukkig zo gevonden en natuurlijk lag er weer overal iemand te slapen.
Wat hou ik van dat huis en de mensen..ik zou ze zo allemaal stuk voor stuk mee willen nemen naar huis. Maar helaas, mijn tas is te klein en dus moet en zou ik weer terug naar ze gaan!!
Tijdens onze tijd in borneo, hadden we een goed gesprek met onze vriend phil, hij zei tegen ons, waarom zou je haast maken met reizen en zou je niet teruggaan naar daar waar je het enorm leuk hebt gehad,hiermee doelde hij dus op Langkawi, zo gezegt zo gedaan, Kris en ik vertrokken weer voor zoals we zelf zeiden een paar daagjes langkawi. Tot ons grote vermaak werd dit weer 1.5 week en hebben we weer heerlijke tijden beleeft, met name in de babylon. De ene avond was de manager jarig en vlogen de shotjes en wiskeys je om de oren. Om vervolgens met de crew naar het eilandfeest te gaan. Erg leuk maar niet als er word gevochten om de boot haha en iedereen zo dronken is dat ze liggen te slapen.
Een paar dagen, toen de kater weer bij de dierenarts was geweest, kwam de babylon-baas vrij ui t de bak, omdat die een wietje aan het roken was en toen vlogen de champagne flessen ons om de oren.
Ook de avonden in de sunba waren weer als vanouds, alleen trok ik er dit keer met de crew naartoe. Hoppa achter in de pick-up truck met allemaal langharige/dreadlock-achtige mannen met mooie bruine kijkers, wat een plezier hehe.
Op aanraden van onze lieve vriend Baccu met een P zijn we naar Koh Lanta getrokken.
Een vriend van hem heeft een duikschool hier en aangezien ik graag mijn open water duikbrevet wilde halen heeft hij hem even gecontact en kon ik, natuurlijk met korting, de cursus doen.
het was een 3 daagse cursus maar natuurlijk doe ik er weer 6 dagen over. Dit komt met name doordat ik een beetje ziek was en omdat DE thaise reggea band optrad in klong nin. Hier moesten we natuurlijk bij zijn en dus werd het weer een dag opgeschoven..maar ik heb me uitermate vermaakt.
Mijn eerste duik heb ik een turtle gezien, echt zo gaaf!!
Baccu is op dit moment een nieuwe bar aan het bouwen en zit daar nog voor zeker 3 jaar, en dus moeten we nog een keer een kijkje gaan nemen hoe het is geworden, helaas gaat dat deze reis niet meer lukken.;)
Ik kan nog wel even doorgaan met vertellen omdat we zoveel hebben meegemaakt en gedaan, maar dan word dit wel een heel lang verhaal.
Zondag vertrekken we naar koh
Nog een maandje en dan zijn we weer thuis…helaas voor ons, gelukkig voor jullie, dan hoeven jullie ons niet meer te missen !!

Goh wat hou ik van dit leven, niets moet, alles kan. Ik hou van iedereen en vind het moeilijk om afscheind te nemen van de mensen waarmee ik een toffe tijd heb gehad, daarom schiet ons reizen voor geen ene meter op en gaan we het niet meer redden om laos, vietnam en Cambodja te doen.

Nou lieve mensen, laat een berichtje achter want dat vind ik ook leuk!
Tot snel allemaal,
Dikke kuss van sabi
Ps: als ik terugkom en ik heb mijn rode tas niet meer, die heeft ejamjam en ik heb de zijne, want hij werd er verliefd op en ik vond de mijne te klein.
PS2: ik had die grotere tas wel nodig, anders konden mijn nieuw aangeschafte superman allstars niet mee
PS3: hier op lanta, doen kris en ik de honden uitlaten, en ik ben verliefd, op een bruine poeppige pup,iemand die m wil adopteren?

Doeeeeeeeeeg lieffiess

  • 12 Maart 2011 - 12:20

    Essie:

    Hey meis,

    mooie verhalen en wat maak je toch veel leuke dingen meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

    Geniet ervan!!!

    tot in NL

  • 14 Maart 2011 - 08:11

    Veeeeeeeeeeeeraaaaaa:

    haaaai sappert!
    zal maar even reageren aangezien je daar om smeekt! :P

    echt super wat jullie daar allemaal doen, wie jullie allemaal ontmoeten en wat jullie allemaal meemaken!
    leuk om te lezen!!

    hoe heet je bruine doggie dog dog?
    als die geen naam had vind ik dat wel een vette naam!!

    heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier, geniet er kei hard van!
    doe geen dingen die ik ook niet zal doen! ;)

    xxxxxxxxx veraa!

  • 16 Maart 2011 - 08:21

    Reinier:

    Haaaaaaaaaaaaaay Sappppp,

    Wat ´n verhaal dat je daar tijd voor had hahaha, wel leuk om te lezen dat je het zo gezellie daar heb.
    En gaaf dat je OW daar gedaan heb nu alleen nog leren in NL te duiken, alleen zie je ´n meter of 20 minder hihi.

    Heeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier nog deze laatste maand, kijk wel uit he (zegt deze ouwe man) en oja hoorde dat Vera de die bruine poeppige pup wel wil adopteren hahahahahahaha.

    xxx rein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2011

het heerlijke leven

12 Maart 2011

het heerlijke leven

01 Februari 2011

hellowa

30 December 2010

nog maar heel ff
Sabine

Actief sinds 27 Nov. 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7532

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 10 Juli 2013

pi-pa-peru

15 Januari 2011 - 19 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: