Lama sleutelhangers, happy hours en Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu Lama sleutelhangers, happy hours en Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu

Lama sleutelhangers, happy hours en Machu Picchu

Blijf op de hoogte en volg Sabine

31 Mei 2014 | Peru, Cuzco

Lieve allemaal

Allereerst wil ik beginnen met dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan de naam SabinA. Dat ik zo een schijthekel hebi gekregen aan mijn naam met een A op het einde, heb ik te danken aan mijn cairriere als zwemster op jonge leeftijd. Ze schreeuwden vroeger altijd SABINAA SABINAA door het zwembad.wat schaamde ik me toen.
Hier in Cusco en waarschijnlijk heel Zuid-America is het lastig om SabinE te zeggen, het komt ze gewoon de strot niet uit dus is mijn naam automatisch SabinA geworden. IK heb me dus over mijn trauma van mijn jeugd moeten zetten en moeten aanvaarden dat mijn naam hier SabinA is.

Maar Waar het niet....in het zwembad heel hard SabinA te roepen, want dan kan ik niet voor de consequenties instaan,

Zo dat moest er eerst eventjes uit, nu mijn avonturen in Cusco


Cusco, de stad die steeds dieper in mij is geslopen, waarvan ik een echte inwoner ben geworden.
Het is geweldig, de tijd vliegt en er zijn zoveel leuke dingen te doen. Helaas moeten er ook wat mindere dingen gedaan worden zoals Huiswerk (verslagen verslagen en verslagen maken voor school boehoee ) maar goed de leuke dingen zijn er zoveel meer
.Een beetje shoppen hier en daar, door de stad zwerven opzoek naar het lekkerste eten, Op de plaza de armas 6 lama sleutelhangers kopen voor 4 sol, op diezelfde plaza samen met Sean biertjes drinken (omdat het zoveel goedkoper is dan binnen in de disco), nachten lang dansen en de volgende dag brak in bed liggen, op souvenirjacht gaan (dat moet nog gebeuren mensen, dus heb je wensen: laat het horen),
Het toppunt tot nu toe: Op inka jungle trek gaan: de eerste dag downhill fietsen 16 km ongeveer, vervolgens in de zon een heerlijk koud biertje drinken, de tweede dag de hele dag wandelen: berg op,berg af door de regen en in de brandende zon. In de avond in je bikini in de hotsprings springen en lekker relaxen vervolgens lekker eten waar een happy hour was : 4 pisco sour voor 20 sol, meteen doen, iedereen dronken en daarna nog even naar de beste bar van het dorp waar helemaal niemand was
De derde dag was het ziplinen , roetsjen aan een kabeltje tussen bergen: ik met mijn hoogtevrees vond het geweldig, op de kop, met zijn 3en of als superwoman op je buik naar de andere kant, whaaa ik wil weer.
Na de lunch moesten we nog ongeveer 3 uur lang sjouwen langs het treinspoor naar Aquas calientes , het dorpje aan de voet van de Machu Picchu .
Heleen en ik waren in allervrolijkste stemming en we liepen te dansen toen we het dorp binnenliepen. Het hostelletje opzoeken, een douche nemen en weer aan de pisco sour (helaas hier 2 voor 20 sol, wat een afzetters)
In de avond weer een dinertje met de hele groep en kregen we wat uitleg over het bezoek van de MP de volgende dag.
Die avond vroeg naar bed want de volgende dag moesten en zouden we de zonsopgang zien. Helaas: het was een tikkie bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken. Macchu picchu is geweldig, maar geweldiger waren de mensen met die ik die 4 dagen op pad was.

Toen wist ik weer even van hoe het leven van een backpacker is: je ontmoet mensen, hebt er een enorme leuke tijd mee, maar vervolgens ga je beide je eigen weg weer en zie je elkaar nooit meer. Maargoed dat is het leven;)

Ik ga snel weer verder met mijn verslagen maken, want die moeten af en dan ga ik heel hard hopen dat ik mijn stage jaar gehaald heb en dan ga ik een feestje vieren. Ohja en het WK kijken in juni want hier hebben ze ook tv' en heel veel Nederlanders

Niet meer dan een paar weken stage 3 of 4 en dan zit het erop.
Eind juni vertrek ik met heleen voor een amazing Jungle trip naar Manu park en daarna gaan we nog naar La paz in Bolivia en vervolgens naar de zoutvlaktes . Vandaar uit vertrekt Heleen naar Argentinie en ik voor de laatste keer naar Cusco. Waar ik als het goed 10juli in het vliegtuig stap naar Nederland.

Maar voor nu ga ik vooral nog heel veel genieten,genieten en genieten van wat dit prachtige land mij allemaal te bieden heeft

Dikke kus en knuffels van jullie allerliefste SabinAAAA uhh sabine

  • 31 Mei 2014 - 22:00

    Maaike:

    Ha die SabinE :)

    leuk om weer een verhaal van je te lezen! Zo te horen heb je het erg naar je zin!
    Nog heel veel plezier!

    Liefs Maaike
    ook namens Annelies en Michel

  • 01 Juni 2014 - 00:33

    Klis:

    Mwaaahhhh xxxxxxx

  • 01 Juni 2014 - 16:28

    Yolande:

    Hoi SabinE, ik zal het netjes houden. Leuk om je verhalen te lezen. Jammer dat je stage er weer bijna opzit. Wellicht nog een andere studie doen waarbij je ook zover weg stage kan gaan lopen.
    Geniet van de laatste weken. Zien je snel heelhuids terug. Groeten ook van Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 27 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1198
Totaal aantal bezoekers 7512

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 10 Juli 2013

pi-pa-peru

15 Januari 2011 - 19 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: