ziekenhuizen,salsa en grotten - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu ziekenhuizen,salsa en grotten - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sabine Eijkelhoff - WaarBenJij.nu

ziekenhuizen,salsa en grotten

Door: sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Holaa..

het is weer even geleden dat ik een update heb gedaan van mijn tijd hier.. dus bij deze;)

Er zijn weer de nodige dingen gebeurt hier in de stad van de inca's en lama's.

Die avond waarover ik vertelde in mijn vorige verslag..dat ik de weg kwijt was toen ik na school thuis kwam ben ik nog wat gaan eten met mijn lieve huisgenootjes hier. Ik voelde me niet zo lekker en heb tijdens het eten ongeveer 10 bezoeken gebracht aan het toilet. Iedereen heeft toen snel t eten opgegeten en snel naar huis gegaan. Toen we thuis kwamen zat ik te bibberen van de kou en ben ik mijn bedje ingekropen en heb ik een kopje mate gekregen, goed voor de buik;)

De nacht en dag daarna voelde ik me zwaaaar beroerd, ik kon helemaal niks en was totaal uitgeput.
Op de dag daarna hebben we toch maar besloten dat het verstandiger was om naar de kliniek te gaan (bezoek nummer...1!). Nadat de dokter me een beetje onderzocht had,mocht ik in een potje poepen (das best lastig) en werd er wat bloed getapt. Na 45 minuten op de uitslag te hebben gewacht, kwam het verlossende woord : YESS ik had salmonella en een heerlijk parasietje. Ofwel : antibiotica en antiparasiet tabletten een aantal dagen. De dagen daarna heb ikniet heel veel meer gedaan dan in bed gelegen, spaanse les gehad en wat gechilt;)
De dag daarna bleek dat er nog twee van de organisatie salmonella hadden en ook maar een bezoekje hadden gebracht aan de kliniek, waarvan er eentje moest blijven een paar nachten (bezoek nummer 2!!). Op dag nummer drie besloot ook Heleen een bezoekje te brengen aan de kliniek omdat ook zij zich niet zo lekker voelde (bezoek nummer 3!!) Ook zij had salmonella alleen dan zonder parasieten.
t weekend daarna hebben we niet veel gedaan, alleen een bezoekje gebracht aan het prachtige INKA-museum.. leuk joh allemaal potjes en pannetjes bekijken. Ook hadden we nog een afscheidsdiner van Ralph, in een geweldig knus gezellig restaurantje.

De week daarna gewoon weer elke dag die-hard spaanse les, en gewoon het dagelijkse leven hier. Niet heel veel spannends.
Behalve dan dat we op vrijdag avond plots (jawel toen we net een drankje wouden gaan doen) naar het ziekenhuis moesten met Heleen, ze had enorme pijn overal, wat bleek na een aantal uurtjes geslapen te hebben in de kliniek, dat ze galstenen heeft en dat er eentje wou ontsnappen...wat een boefje.

T weekend daarna bestond uit chillen, een tour door de stad met onze Carlos en twee vrienden, Salsa dansen en een drankje drinken.
Om terug te komen op het Salsa dansen, dat kan hier elke avond in een van de vele kroegen. Daarnaast is onze Carlos een grote fan en heeft zijn roeping gevonden. ons de salsa leren. Hele avonden moeten we rondjes draaien op de dansvloer net zolang tot het goed is en acceptabel. Helaas ben ik soms wat klunzig en krijgt Carlos een rondvliegende hand tegen zijn gezicht aan.
Carlos zijn vrienden zijn ook helemaal into de salsa. Ivan en Amilcar proberen het ons ook te leren. Dus wij en de salsa,,,,over een aantal maanden dansen we de sterren van de hemel.

De week had ik ook nog een week Spaanse les in de ochtend. In de middag zou ik gaan werken. Dit heb ik ook gedaan op de maandag!De dinsdag en woensdag had de bevolking besloten om te gaan staken.. niks was open, er reden geen bussen en taxi's. De mensen liepen te demonstreren tegen de overheid en in het centrum was het een drukte van jawelste.
Omdat er geen taxis of bussen reden betekende dit dat ik in de ochtend naar school moest lopen 45 minuten heen, 45 minuten terug. Het was bijzonder om mee te maken, overal politie, vuurwerk dat afgestoken werd, zingende mensen. Na twee dagen hadden ze bedacht dat het wel weer genoeg was en ging het gewone leven weer door.

Afgelopen weekend hebben we zaterdag een echte Alpaca-burger op, het was verrukkelijk! Iedereen had zijn bord afgelikt.
Vervolgens ben ik met Heleen, Ally en de Japanse meid (de naam weet ik nog steeds niet) gaan paardrijden.
Lekker knolhobbelen in de bergen, de tempel van de zon (of de maan, ik weet het niet eens meer ) bekeken en vervolgens gingen we naar een aantal grotten waar we doorheen gingen klimmen en klauteren. Dat was heeel koel.( dit zonder paarden natuurlijk!)
Daarna nog een klein stukje op de paardjes gezeten en toen was de tour afgelopen. We stonden werkelijk waar boven op de berg, geen kip te bekennen en moesten naar beneden lopen. Gelukkig kwam daar een bus aan met toeristen en wij mochten gratis mee olee..


Nou tot zover deze update!!

Heel veel liefs van sap

  • 06 Maart 2014 - 19:43

    Jill:

    Haha jij typt grappig leuk! Have fun Sabine!

  • 06 Maart 2014 - 20:22

    Gertie:

    Hey Sabine, Wat gezellig om weer wat van je te lezen en je schrijft echt super. Nog heel veel plezier

  • 12 Maart 2014 - 14:02

    Alexandra:

    Hoi Sabine,

    Het is weer leuk om te lezen. Alleen die ziekenhuisbezoekjes moet je beperkt houden. Geen beestjes mee naar huis nemen

    groetjes, Alexandra

  • 15 Maart 2014 - 19:16

    Jacqueline Heida:

    Hoi Sabine,

    Leuk om weer iets van je te horen. Jammer dat jullie zo ziek geweest zijn, we weten na afgelopen Kerst wat verschrikkelijk het kan zijn. Maar gelukkig ben je er goed van af gekomen. Kijk maar uit wat je eet en drinkt en altijd goed naspoelen met alcohol ....%.
    Welnu als je terugkomt weten wij wel waar we de salsa kunnen gaan leren. Misschien iets voor de familiedag hmm???
    Je maakt daar genoeg mee. Hoe is het weer daar? Je hebt hier een warme week gemist 20 graden uitzonderlijk mooi.
    Lieve schat veel plezier en we denken aan je.
    Liefs van ons allemaal!!xxx Jacqueline, Inge Marloes en Bauke

  • 17 Maart 2014 - 15:01

    Ingrid:

    Hoi sabine

    Leuk om jouw vervolgverhaal weer te lezen!
    Wij kijken er altijd naar uit om iets van jou te kunnen lezen uit verweggiestan her op heet ATC.
    Je beleefd er wel wat zeg en ik hoop dat je vooral de parasietjes daar laat!
    De salmonella hebben we hier ook wel. En anatuurlijk verwzchten we je al salsa draaiend weer te zien!.

    Tot hoors
    Ingrid

  • 16 April 2014 - 23:49

    Corry Wijers:

    He Sabine,

    Wat een verhaal zeg, dat salsa dansen en (drank) maakt een heleboel weer goed hahaha. Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier daar.

    Groetjes Corry Wijers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 27 Nov. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7507

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 10 Juli 2013

pi-pa-peru

15 Januari 2011 - 19 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: